i brist på annat att skriva om

Jag har verkligen inget att skriva om, varför skriver jag här då egentligen? Ja, det är en bra fråga.. Jag har väl helt enkelt så tråkigt att det är det enda som finns att göra.

Igår frågade jag en hur det var att jobba på restaurang i Alanya (arbetstider och lön). Och dang, det är verkligen inget lätt jobb? Man börjar tio och jobbar nonstop till fyra, sen har man två timmars rast. Efter den tvåtimmarsrasten ska man jobba igen från sex till typ ett på natten.. Dessutom får man bara typ 10% av det restaurangen får in/dag. Trevligt alltså, fast det är nog roligt också såklart. Jag vill beställa flygbiljetter snart, satan i gatan så taggad man kan vara då! Kan sitta flera timmar i sträck och hålla på med Alanyasaker men när det kommer till skolarbete kan jag inte ens börja me skiten. Bra där va?

Viktigt!
Eftersom att jag inte direkt någon att prata med om Alanya här hemma så blir det ju en del här på bloggen, hehe. Jag är fullt medveten om detta och jag vet att det är ca 2% av er som läser som bryr sig om Alanya.. Men what to do? Måste ju få ur mig det någonstans och bloggen är ganska passande! Så ja, jag ber bara lite om ursäkt för mitt tjat (:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof