lyrik till textkommunikationen

Vi har fått en uppgift i textkommunikation som går ut på att skriva två dikter/texter. Sitter och försöker få ner något hyfsat bra, jag känner att mina skills och min insperation tryter dock..

Här är två "dikter" jag skrev nyss.

Coracesium

Längtar likt en blomma att slå ut, likt en våg att slå mot stranden

Tills våren tagit slut och vi skapar spår i sanden

Vill andas fuktig luft, höra tonen i din röst

Rubba mitt förnuft och stanna i sydöst

 

Drömmar

Vägen dit är inte kort och av annorlunda sort

Ingenting kan stoppa mig

Under, över, genom och runt

Ingenting kan stoppa mig

Hav, land, luft och sand

Ingenting kan stoppa mig

Kommentarer
Frida säger:

Allt handlar om Alanya :D

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för dikter...

2012-03-31 | 17:48:47
Bloggadress: http://fridaliljeberg.blogg.se/
Dagge säger:

Fint(:

2012-03-31 | 23:14:58
Bloggadress: http://mysweetestthings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof