lite intressant, mindfuck

"Gud skapade inte människan, människan skapade Gud."

"På alla avbildningar av Adam och Eva har de navlar.
Om Adam och Eva var de första människorna, varför hade de då navlar?"

Det första citatet är seriöst men det andra är väl ganska barnsligt samtidigt som det ändå ligger lite "sanning" i det. Jag orkar aldrig diskutera religion och är ändå lite rädd för att göra det i och med att det är ett känsligt ämne. Jag tror inte på Gud men respekterar religion i sig. Dock är det väldigt synd att religion missbrukas och skapar så mycket lidande och hat. Alla religioner vill ju gott egentligen men sen finns det så många pappskallar till människor som ställer till allt. Blir så JÄVLA less. Ville bara släppa på mina aggressioner lite grann, blir bäst så!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof