Har "E" istället för 3G

Ja, det är ett ganska stort problem.. Internetet är sjukt segt, tack Tele2 för att jag får det internet jag betalat för! Så, det är därför jag e lite slow här på bloggen.. Förlåt för det. Men man tappar liksom suget när allt går i sloowmotion.
 
Men, från det ena till det andra! Det märks att vintern är på G. Det blir mörk sjukt tidigt nu.. Det är redan mörkt ute och klockan är bara halv fyra. Inte konstigt man blir trött och nedstämd. Tur jag har Matilda att leka med i alla fall. Annars hade jag väl isolerat mig..? Aja, har sökt ytterligare typ fem jobb sen jag kom till Sundsvall så nu är jag väl uppe i ca 30 jobb. Har sökt 30 jävla jobb och knappt fått något svar ens.. Snacka om att det e svårt att få jobb? Nästan alla kräver att man har minst 2-3 års erfarenhet inom det jobbet, körkort, utbildning.. Vem fan behöver tre års erfarenhet inom städ för att kunna städa? Pallar inte mer asså. Jag är desperat nu, NÅGON SOM VET NÅGOT JOBB ELLER SÅ? Hör mer än gärna av er till mig då. Det kan vara vad som helst (nästan). Jag har liksom inga pengar kvar nu, måste till och med be mamma och pappa om pengar och hur kul är det? Känner mig som en liten snyltare. Blir väl tvungen att jobba i Alanya nästa sommar om jag ska kunna åka dit. För vad ska jag annars få pengar ifrån? Åhhhhh. Skit. Jag vill ju kunna leva lite liksom. Kunna köpa nått klädesplagg i månaden, gå ut någon gång då och då osv. Men det e ju bara att fetglömma sålänge man inte har pengar (såklart). Jag som måste ha massor av pengar till nästa sommar för att kunna vara i Turkiet, börjar få panik nu mina vänner! Help me someone, please.
 
Lite bilder på mig och min middag igår, hehe.
Kommentarer
Frida säger:

För städjobb är det 99% av fallen krav att ha körkort för att man kör till ställena man städar på. Du kan ju inte göra något åt det nu, men i vår så tänkte du ju nästan bara på Alanya och inte vad som kom efteråt. Du kan inte ta körkort i Sundsvall?
Försök hitta fabrik/lagerjobb, då brukar man inte behöva erfarenhet!

2012-11-17 | 19:19:28
Bloggadress: http://fridaliljeberg.blogg.se
Cassandra säger:

Tänk på det jag sa med studera, för i framtiden om du ska studera är det ändå bara bra om du har lite högskolepoäng att räkna med :) och det ger ju även csn pengar du kan klara dig med till hösten :) och angående jobb, GÅ till massa ställen, tryck ut en massa cv och lämna in överallt! Det har gett mig jobb tidigare och har hört att folk uppskattar det. Säg att vill prata med personalansvarig och lämna cv till den personen :)

2012-11-18 | 17:15:30
Bloggadress: http://cassie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof