Tre låtar jag kunde skrivit själv, typ

Tänker lägga upp tre låtar jag nästan kunde skrivit själv under den första tiden i Alanya. Två angående kärlek och en som rör vänskap! Hoppas ni också känner igen er lite.
 
Låt 1
Denna låt lyssnade jag och Cassie på i Alanya (i början typ) och skrattade gott åt oss själva. Kände igen oss väldigt väl i disneyprinsessan Megs feelings där.. Har bara tagit med de partierna som jag lika gärna kunde skrivit själv, hehe. Säger bara Meg, I know how you felt.
 
Jag:
Finns det ett pris för verklig dumhet?
Då har jag redan vunnit..

De grekiska gudinnorna:
Vem är det du lurar? Han är allt du tänker på.
Hur du kan bygga murar, men vi ser och kan förstå.
Du försöker att glömma, du kan inte glömma. Han är allt för dig.
 
Jag:
Helt fel lägg av! Inte jag inte här.
 
De grekiska gudinnorna:
Du svimmar snart.. Underbart du är kär.
 
Jag:
Sånt trams lägg av, inte jag, inte kär.
 
De grekiska gudinnorna:
Fortsätt att förneka vem du är och vad du känner.
Men vi är ju dina vänner, dags att du förstår.
Nu vet du vad vi tror; ja att du har, ja du har fel.
 
Jag:
Ta't lugnt lägg av inte jag, inte här!
 
Dem:
Ge upp och se vad det är, du är kär.
 
Jag:
Nej, som jag sa inte jag, inte kär.
 
 
Låt 2
Denna låt beskriver väl hur jag kände för H då vi precis träffats.
 
I've seen you twice, in a short time
Only a week since we started
It seems to me, for every time
I'm getting more open-hearted

I was an impossible case
No one ever could reach me
But I think I can see in your face
There's a lot you can teach me
So I wanna know;

What's the name of the game?
Does it mean anything to you?
What's the name of the game?
Can you feel it the way I do?
Tell me please, 'cause I have to know

And you make me talk
And you make me feel
And you make me show
What I'm trying to conceal
If I trust in you, would you let me down?
Would you laugh at me, if I said I care for you?
Could you feel the same way too?
I wanna know
The name of the game

Your smile, and the sound of your voice
And the way you see through me
Got a feeling, you give me no choice
It means a lot to me
 
 
Låt 3
Haha fy fan vad härlig denna låten är! Beskriver väldigt bra hur jag kände mig när jag var med mina goa vänner i Alanya. Kvällar, dagar, nätter, vänskap, nice.
 
Släpp allt och känn hur vi lättar
Finns inget som kan fucka det jag känner just nu
För ikväll så är vi hjältar, staden är vår
Vi gör saker som man inte får, tillsammans kan vi gå mot rött

Lämnar allting bakom mig
Ikväll så går vi över gränser
För vi kan göra vad som helst
Så låt oss ta vår chans, oavsett dag och natt, låt solen ta ett varv

För vi kan göra allting plus lite till
Klockan tickar fort men här står tiden still
Och doften utav sommar känns i luften som sveper förbi

Och jag försöker njuta av det medans jag kan
Inga moln, bara gatorna som leder oss fram
Tillsammans kan vi visa dom hur fel dom har haft
Och hoppas att de också kommer ge detta en chans

Har chillat i solen hela dagen och vandrat igenom den del av staden som jag föredrar
Tar dagen som den kommer, aldrig några höga krav
Vännerna ska jag möta snart, ikväll så tar vi över stan

Det är så jag väljer att spendera min tid
Så låt dom säga vad dom vill om hur jag lever mitt liv
Och om vi känner för att göra något dumt ikväll,
så är det lugnt min vän

För även om solen går ner, så kommer den att gå upp igen
Och imorgon när vi lunkar hem, har vi bara minnena kvar,
utav en brinnande stad och jag minns hur vi sa
vi sa: Släpp allt, känner du hjärtat det slår nu
längtan är över det är äntligen vår tur.
Känslan av att nått bättre är vårt nu..
För ikväll, så är vi hjältar!

 
Dessa tre låtar (och många fler låtar också såklart) var the story of my life de 2-3 första veckorna i Alanya! Den sistnämnda höll dock i sig hela sommaren ;)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof