Grill och guld

Det verkar som att nar det hander mycket ar da jag bloggar minst? Borde nastan vara tvartom tycker jag, men tydligen inte i mitt fall.. Alla bilder ar pa Hasans telefon och han ar och klipper sig nu. Lovar er dock att de kommer upp sa smaningom. 

Har under de senaste dagarna varit ute pa falten bland meloner, sockerartor, majs, tomater, lök osv. Har mestadels suttit i skuggan och tittat pa men igar var jag med nastan hela dagen. MİN RYGG! Hur fan klarar de av att jobba sadar varje dag!? Farmor ar ju med och konkar och bar hela tiden. Pa tal om farmor (Hasans farmor) sa fick jag en av hennes guldringar. Trodde at jag skulle smalla av. Ge bort guld pa det viset till sitt barnbarns flickvan, haha! Jag alskar den dock.. Dagen efter det hade hon varit och köpt tva ringar till. Sen kom Hasans pappa hem med ett par skor till mig. Givmildheten i detta landet slutar inte att förvana mig. İnnan jag lamnar Balıkesir sa ska jag se till att köpa nagon liten sak till hans mamma, pappa och farmor.
 
Sammanfattning av de senaste dagarna:
 
- Liv som bonde
- Mat i massor
- Grillkvall med slakt och vanner
- Ensamtid med Hasans mamma och farmor
- Presenter
- Mys med lillsötis (Hasan hahah)
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof