Vad hander?

Hej, hej hemskt mycket hej fran Balıkesir!
 
Vad har jag gjort sen jag kom hit? Mestadels av tiden har jag tillbringat tillsammans med Hasans familj och slaktingar. Har inte hunnit bli hungrig sen jag kom hit kan jag ju saga. Tror att de göder mig. 
 
Dag 1:
Vi anlande hem till hans föraldrar lite efter tio och det första vi gjorde var att ata, haha. Sen slocknade vi pa varsin soffa. Sov till och fran fram till fyra och sedan gick vi till hans mormor, kusiner och farbröder med fruar (osv haha). Vi at igen och alla pratade och verkade jatteglada att se Hasan (och mig far jag val hoppas). Hans mormor alskar mig nog mer an Hasan (haha nej men inte langt ifran). Hon gav mig pengar och började nastan grata av lycka nar jag gjorde en 'akta turkhalsning'. Hon har aven satt upp en bild pa mig i vardagsrummet dar hon har massa bilder pa familjen. Hon har aven lart sig att saga 'I love you', men hon sager 'Ay layoo', haha sa söt. Kanner mig i alla fall valkommen!
 
Dag 2:
Eftersom att detta var första dagen pa högtiden bayram gick vi till hans mormor klockan halv 8 pa morgonen för frukost med massa folk. Det ar sa himla manga slaktingar och vanner som kommer och gar sa jag kan inte halla reda pa alla. Efter frukosten akte vi runt till annu mer slaktingar och vanner. Var pa sakert fem eller sex stallen och kom hem klockan ett. Da var jag död. Vi dackade i sagen och sov som sma barn till klockan var runt fyra tror jag. minns inte vad vi gjorde mer den dagen.. Tror vi at middag hemma i alla fall. Jusste, jag, Hasan och hans mamma satt och tittade i massa fotoalbum. Hasan var fan snygg redan som femaring.. Och hans mamma va sjukt vacker som ung. Kul för er att veta..?
 
Dag 3:
Idag vaknade jag typ tio efter en god natts sömn utan avbrott. Skönt, det behövde jag. Vi at frukost och chillade hemma till runt tvatiden. Hasan drog ivag och hjalpte en van som ska gifta sig imorgon. Jag akte med Hasans mamma, pappa och bror till en liten liten by utanför Balıkesir. Vi var dar i fem timmar och vi at aven middag dar. Tvingades att anvanda min knackiga, otillrackliga turkiska ocksa.. INGEN förutom min pojkvan kan engelska har namligen, och honom hade jag inte med mig nu. Maste saga att jag ar ganska modig som vagade aka med dem sjalv, haha! 
 
Duschade nar jag kom hem och sedan kom Hasan precis efter det. Vad tror ni att vi tva plus hans föraldrar ska göra da? Jo vi ska ut och ata pa restaurang.. Jag var inte hungrig alls men men. Sen efter att ha tryckt i mig maten var jag tvungen att ata en efteratt ocksa, omg, trodde jag skulle sprangas. 
 
Nagra bilder har jag inte tagit. Har inte kunnat med att sta o ta kort pa hans familj och slaktingar an, har inte direkt hunnit heller. men det kommer förhoppningsvis. 
 
Kommentarer
Rebecka säger:

Dessa underbara turkfamiljer!! Gud vad jag längtar till Buraks familj när jag läser detta. Snart får jag träffa dom igen.

Och nä, man behöver aldrig vara hungrig! Det kan till och med bli tooooo much! Haha
Hoppas allt går bra, Emmy!

Kram på dig

Svar: Jag haller med dig! Sa otroligt vanliga och omtanksamma. Och ja, jag tvingar i mig mat minst en gang per dag, de tar ju inte 'nej tack' till ett svar ;) Tack för omtanken, stay strong Rebecka!
Emmy Thörnelöf

2013-08-10 | 08:19:55
Bloggadress: http://xbecka.blogg.se
Frida säger:

Gud vad gulligt att hon har en bild på dig! (: Lite läskigt dock för det verkar lite som om de förväntar sig att ni ska gifta er. No pressure liksom (;

Emma skulle varit med så skulle hon kunna äta allt som serverades utan att bli mätt. (No offense, Emma)

Svar: Ja, hon ar hur gullig som helst!
Frida, jag vill inte skramma dig nu men vi ska gifta oss :D (Inte just nu, sa kul ska vi inte ha det)

Hahahah, hon kan komma o hjalpa mig ata upp maten tycker jag... HJALP!
Emmy Thörnelöf

2013-08-10 | 11:38:05
Bloggadress: http://fridaliljeberg.blogg.se
Emma säger:

Hahahha tack Frida. :)

Verkar supermysigt!! Vill se bilder och det är väldigt spännande att läsa :)

Svar: Jag tog lite bilder idag med min gamal stenalderstelefon. Ska höra med Hasan om han har en sladd sa att man kan föra över bilderna :)
Emmy Thörnelöf

2013-08-10 | 13:23:00
Bloggadress: http://Http://grannis.blogg.se
Frida säger:

Omg. Är ni förlovade?

Svar: Nope, inte an :)
Emmy Thörnelöf

2013-08-17 | 00:17:17
Bloggadress: http://fridaliljeberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof