Till min fina mamma

Du bar mig runt i 8 månader, du gav mig liv.
Jag kollar på ett gammalt kort på dig, du va så fin. Och det är du än idag.
När vi inte haft det lätt har jag sett hur svag du blivit, men du har den starkaste själen jag vet.
Släpp dig fri och väckla ut dina vingar mamma, för du är änglalik.
För mig finns det ingen annan som jag ser upp till som jag gör till dig.
Så jag dör för dig och jag ser din kämparglöd.
För jag vet vad du går igenom, vi gör det tillsammans.
Vi är varandras stöd och jag har aldrig skämts över de problem som du bär på, som gör dig matt.
Finns ingenting som går upp mot att höra ditt skratt.
Så elegant du för dig runt, med sån självdistans.
Jag och min syster är alltid kvar om du känner dig ensam eller svag.
Mer än tacksam för allt det du någonsin gjort.

Jag ser upp till dig vilken kraft du har.
Ensam kvinna och mor som krigar genom natt och dag.
Aldrig fått nått gratis.
Varje andetag är för dina barn som du lever för och vi har det bra tack vare mammas vilja att aldrig vika sig för nederlag.
Om du trillar går du upp igen omedelbart.
Så mycket kaos runt om kring dig ändå ser du klart.
Klart att du drömmer om ett bättre liv och hoppas på en vinst.
Du flyttade för att få din frid och du förtjänar den.
Så mycket efter all denna skit du stått ut med men nu är det bra.
Men du ska veta att jag förstår och finns alltid här för dig,
du behöver inte ens räcka ut handen.
 
 
Kommentarer
Nelly säger:

åh <3

2013-02-23 | 13:09:25
Ulf Thörnelöf säger:

Jag då? har jag bara varit i vägen eller. :/

2013-02-23 | 13:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof