3 månaders visum i Turkiet

Nu är det dags för mig att börja kolla upp priser och planera lite mer angående min ekonomi nu och för ca ett år framöver. Tänkte skriva vad man behöver och vad det kostar för att skaffa visum i Turkiet för tre månader.
 

Detta är vad som behövs för visum:

5 passfoton
2 kopior på passet (personuppgiftssidan)
2 kopior på sista inresestämpeln i passet
1 blå plastficka (en särskild som finns att köpa hos polisen)
2 kopior från changeoffice alternativt kontoutdrag från turkisk bank på summan som polisen sagt att du ska visa upp för att kunna försörja dig. Summan varierar från gång till gång men ligger runt 3250 kr/månad.
2 kopior på inbetalningen av visumet

När alla blanketter är ifyllda, kopior tagna och betalningar skett lämnar du in allt hos polisen samt om det är första gången du skaffar visum även betala för visumboken, dvs den "blå boken".

Att skaffa visum för 3 månader för första gången kostar ca 255 lira + 70 lira "blå boken" + 3250x3 (9750kr). Den totala kostnaden blir alltså ungefär 10950kr. Dock måste man ju inte "äga" de där 9750kr utan man behöver bara visa upp att man har dem, det jag menar är att man kan låna pengar av någon och visa upp dem och sen lämna tillbaka dem
 
Nu är inte priserna 100% utan på ett ungefär.
,
Kommentarer
Cassandra säger:

Får se till att fixa det då ;)

2013-01-12 | 00:52:16
Bloggadress: http://cassie.blogg.se
Jennie säger:

Blå boken kostar väl 192Lira? Det är iaf vad jag hittat på Merhaba.se :)

Svar: Jasså, det kanske den gör :) Får kolla upp det!
Emmy Thörnelöf

2013-01-15 | 21:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof