Roliga händelser

Jag har två roliga saker att berätta för er! :)
 
1. Jag och Hasan har köpt en moppe! Nu slipper vi att gå upp och ner för mördarbackarna tills vi stupar, tack och lov.
2. Eftersom att mitt turistvisum går ut den 9/8 så ska vi (jag och H) åka till Cypern i 2-3 dagar! Inte helt spikat ännu men håller på att kolla hotell osv.
 
Det var väl glada nyheter? Lägger upp bilder på moppisen så fort jag har tagit kort på den.
 
 
Ikväll blir det som sagt utgång! Queens Garden och Hollywood!?
Kommentarer
Anonym säger:

Vet du inte om de nya reglerna för turister i Turkiet? Du får bara vara där 90dagar under en 180-dagars period. Spelar ingen roll om du åker ut landet för någon dag, det enda du kan göra är att fixa ett visum som alla andra...

Svar: Jo, klart jag vet om det. Det är min 180-dagasperiod som går ut den 9 augusti och då har jag varit i Turkiet i 86 dagar :)
Emmy Thörnelöf

2013-07-08 | 16:42:05
Cassandra säger:

Det är hennes 180 dagar som går ut då, så hela hennes resettas. Hennes period började i februari när hon va här. Det är därför hon kan åka ut och vänta på att de 180 dagarna ska börja om på nytt.

Svar: Svarade anonym nu, tack för att du försvarar mig i alla lägen Cass ;)
Emmy Thörnelöf

2013-07-08 | 16:52:03
Bloggadress: http://cassie.blogg.se
Cassandra säger:

Till anonym..

2013-07-08 | 16:52:29
Bloggadress: http://cassie.blogg.se
A säger:

Fast är ni helt säkra på att det räcker med att åka ut ur landet? Dubbelkolla det så att du inte blir utkastad... Alla jag har pratat med säger att det enda du kan göra är att köpa visum. Kolla med Sara på Alanya servicenter. Svensk tjej som bott där ner länge. Du hittar företaget på Facebook. Vill bara vara snäll :)

Svar: Okej ska kolla med henne. Tack för att du bryr dig! :)
Emmy Thörnelöf

2013-07-08 | 21:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof