Busy

Igår flyttade jag och Hasan in i den nya lägenheten. Vi rev ut säng och garderob ur vårt rum och sen städade jag och höll på i några timmar innan vi begav oss till BK! Nu ser lägenheten hyfsad ut men finns grejer kvar som ska fixas. Bilder blir det när den är "klar".

Nu har vi ätit och duschat och snart bär det av till Metro. Ska försöka hitta en sån där klädhängare man har istället för en garderob nämligen. Hoppas det finns.

Ikväll blir det party med älsklingen, syster och Rebecca! Ska bli riktigt kul :D

Kommentarer
Carro säger:

Trevlig blogg!

Har fått lite spridda tankar om att eventuellt jobba i Alanya nästa sommar och försöker få en bättre insikt i livet där borta (så jag hamnade på din blogg).
Något jag undrar är, har du någon koll på ungefär var lönenivån ligger för att jobba som servitris på restaurang/nattklubb/bar?

Svar: Hej Carro! Tack och kul att du trıllade ın har :) Lönerna varıerar beroende pa hur manga som kommer och ater/drıcker dar. Brukar vara sa att du far ungefar 10% av dagens ınkomster. Vet att det fınns en lag som sager att du maste fa mınst 750 lıra ı manaden. Ar lıte rıskfyllt att jobba utan arbetstıllstand sa att du ar medveten om det. Lycka tıll med allt! :D
Emmy Thörnelöf

2013-06-10 | 17:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof