Är tillbaka...

...från Sverige! Kom tillbaka till Alanya och Turkiet i onsdagskväll. Känns skönt att få komma tillbaka till min lilla Hasse (Hasans nya smeknamn haha), sol och värme. Nu är vi i full gång med att fixa inför turistvisat. Pass, papper och allt vad det innebär.. En del att göra men det ska vi nog fixa serni! 
 
Första dagen jag var här (i torsdags alltså) så gick jag ut i jeans o t-shirt och höll på att svettas ihjäl!? Märks att kroppen ställt om sig till ett kallare klimat under vistelsen i Sverige. Uppskattar verkligen klimatet här i Alanya såhär års. Hur skönt är det inte med runt 23 grader och sol mitt i november? Fett nice om ni frågar mig! Känns lite smålyxigt att gå omkring bland palmer och blommor.. Och det luktar så gott här, hav, jord, blommor och klippt gräs. Svensk sommar här nu ju!
 
Bestämde mig för att ta mig en kvällspromenad med systemkameran. Fick lite insperation igår när jag tittade ut över havet och såg bland det finaste jag vet, när solens strålar går igenom moln (Jesusstrålar som jag kallar det för). Så sjukt vackert! Men såklart var det inga moln idag... Men några bilder tänker jag allt lägga upp.

Vad har jag gjort sen jag kom hit då? 
Har tagit det lugnt och varit med min älskling såklart! Igår på dagen så åkte jag hem till Cassandra och var hemma 21:30 för arr duscha o göra mig klar för Alanya harbour, haha.
Jo, som sagt, igår var det utgång på schemat, Janine fyllde 25 så jag mötte upp Cassie, Hüseyin, Janine, Jonanna och Ali på Istanbul. Det blev en väldigt lugn utgång med endast en drink men lika tevligt för det. Ikväll ska jag o Hasan till centrum för att ta ut pengar, betala min drink som jag glömde betala igår (hehe) och äta. Får se om han orkar kolla i lite affärer också ;)
 
Detta blev ett väldigt osammanhängade inlägg, men ganska informativt (?)... Det blev i alla fall en liten update. Här kommer det lite bilder från kvällens äventyr. 
 
Molnen färgades rosaorange av solnedgången.
 
Tog mig en tur på stranden.
 
Kan till och med skymta Red Tower i bakgrunden :)
 
Närbild på vattnet som ser lite guldaktigt ut!
 
Här fiskas det!
 

Konstigt att det ser ut som att det är dag på denna bilden..

Godnatt solen, ses imorgon ;)
 
Kommentarer
Emma säger:

Fina bilder:) och skicka solen hit nu!

Svar: Ska bli!
Emmy Thörnelöf

2013-11-16 | 17:45:34
Bloggadress: http://grannis.blogg.se
Rebecka säger:

Åh vilka fina bilder!! Detta är den bästa tiden i Alanya när det inte är säsong :)

Svar: Tackar!Ja jag håller med, så lungt och skönt + att det inte är så hett ute. :)
Emmy Thörnelöf

2013-11-16 | 18:31:31
Bloggadress: http://xbecka.blogg.se
Annie Lindell säger:

Helt underbara bilder :)

Svar: Tack så mycket! :)
Emmy Thörnelöf

2013-11-16 | 19:17:28
Bloggadress: http://anniel.blogg.se/
Cassandra säger:

Håller med resten! Helt otroligt vackra bilder!

Svar: Man tackar! :)
Emmy Thörnelöf

2013-11-16 | 22:11:07
Bloggadress: http://cassie.blogg.se
Frida säger:

Nej inte Hasse, haha! Min farfar heter Hans och kallas för Hasse. Även pappa och Joel heter Hans...

Gillar verkligen här fiskas det-bilden! Mycket fin

Svar: Jo, Hasse!! Kallar Hasan för Hasse och Hüseyin för Hüsse ;)
Tack!
Emmy Thörnelöf

2013-11-16 | 23:26:00
Bloggadress: http://fridaliljeberg.blogg.se
Dagge säger:

Du är så söt med dina förklaringar.. haha <3
Fina bilder((:

Svar: Är jag? :D Det var snällt sagt av dig Dagge ;) Tack!
Emmy Thörnelöf

2013-11-17 | 16:19:45
David säger:

Ser riktigt skönt ut! :D

Hur är Alanya när det inte är säsong? Ser väldigt lugnt och skönt ut! :)

Svar: Ja det är jättehärligt här!
alanya när det inte är säsong är väldigt lugnt, näst intill inga turister, clubbarna näst intill tomma (förutom Harry's haha) och vädret är äkta svensk sommar. Dvs runt 23 grader dagtid och soligt. Sola o bada kan man gör om man vill, men för mig är vattnet för kallt :P Partystaden har förvandlats till en mysstad, haha!
Emmy Thörnelöf

2013-11-18 | 09:09:59
Bloggadress: http://dfarnstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof