Tre dagar kvar

Tiden går och den går fort. Har tre dagar kvar här i Turkiet innan vi tar vårt pick och pack och flyger till Sverige. Jag har verkligen blandade känslor angående att flytta tillbaka till Sverige igen. 
 
Jag har ju liksom två ställen som känns som hem nu. Det är lite jobbigt i och med att vart man än är så kommer det kännas som att något saknas. Jag kommer att sakna vädret och havet här framförallt. Kommer faktiskt att sakna lägenheten och mina roomies också. Och kommer självklart att sakna de vänner jag har fått här. Kommer inte att sakna hur jag är här. Är så orklös och omotiverad, vi tjejer som bor här kallar det för "Alanyacurse". Kommer heller inte att sakna all disk och allt skräp (städa och diska heeela tiden), och nu ska jag inte glömma att nämna 15 grader inomhus och en hård säng! 
 
Ska bli skönt att komma till Sverige och träffa vänner och familj, söka jobb, ha 20 grader inomhus, prata svenska dagligen, äta svensk mat och börja äta bättre. Ta tag i livet lite helt enkelt. Dock vet jag att jag mår väldigt dåligt av mörker, regn och kyla.. Men jag hoppas på en tidig vår och en lång varm sommar. 
 
Vad saknar ni när ni är i Turkiet/Sverige? 

Bilder från 2010, 2011, 2012 och 2013.
 
 
Kommentarer
Fanny säger:

Jag minns att jag kände precis som dig när jag skulle "flytta" (bodde ju inte där lika länge som dig) hem från Turkiet. Att jag ville hem till min familj och kompisar och ett normalt liv. Ett liv som är så långt ifrån Alanya livet man kan komma. Och de va jätteskönt att åka hem, även fast jag åkte hem med blandade känslor. Men när jag väl kom hem HEM innanför min dörr så kändes det typ som "vad gör jag här? Dehär är fel". Hoppas inte de känns så för dig, för de va jättejobbigt. De jag minns att jag tyckte va jättebra däremot va att få krama om min familj, äta en macka med ett glas mjölk och att få träffa mina kompisar och berätta om hela min helt sjuka sommar.

Men, när jag är i Turkiet saknar jag svensk mat ALLTID och att ha ork. Man har aldrig någon ork där. Och så saknar jag att kunna gå ut utan att ha 100 blickar efter sig. Men, när jag är i Sverige så saknar jag allra mest värmen, all glädje där, trevliga människor, Adana kebab, att kunna sitta och titta på borgen som är upplyst på kvällen, böneutropen och havet.

Oj, vilken lång kommentar. Hoppas det går bra för dig i alla fall :)

Svar: Undrar varför orken förvinner.. Borde ju vara tvärtom!? Kul att det finns andra där ute som känner likadant, det värmer ju lite i alla fall!
Tack så mycket för den långa kommentaren, älskar att få kommentarer!
Emmy Thörnelöf

2014-01-14 | 19:55:48
Annie Lindell säger:

Jag saknar svensk mat väldigt mycket då jag är iväg, saknar de mer rökfria stilen vi har hemma i Sverige... Är jag hemma saknar jag gemenskapen med familj och vänner plus värmen såklart :)

Svar: Håller med dig till 100! :)
Emmy Thörnelöf

2014-01-14 | 20:42:27
Bloggadress: http://anniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof