Hemmaspa och vardagsfix

Något som jag tycker är väldigt viktigt och som får mig att känna mig fräsch och lite mer tillfreds med tillvaron är när jag tar hand om mig själv. Lite då och då har jag en såndär mysig spadag hemma. Kan varmt rekommendera detta, hela kroppen och själen får sig ett lyft!
 
Vad gör jag för att känna mig fräsch då? Jo, det ska jag ta och dela med mig av nedan :)
 
FOTBAD & PEDIKYR: Jag tar bort allt nagellack (om jag har något) och kör ett fotbad. Jag brukar låta fötterna vara i varmt vatten + lite tvål i ungefär tio minuter. Sedan filar jag fötterna, "petar" naglarna, klipper bort dött skin runt naglarna och avslutar med ett snyggt nagellack. 

FRANSAR & BRYN: Jag färgar mina fransar och ögonbryn ungefär var 3-4 vecka, och detta gör jag själv hemma. Använder en brun färg som jag låter sitta i ungefär tre minuter i brynen och en blåsvart som jag låter sitta i ungefär 10-15 minuter på fransarna. 

ANSIKTSMASK & PEELING: Det händer sällan men när jag har mina spadagar så har jag på en ansiktsmask i fejjan. Annars har jag en ansiktspeeling från Body Shop som jag använder en gång i veckan, den gör under! 
 
MANIKYR: Ja, jag klipper och målar naglarna, nästan alltid i Isadoras nail whitener. 
 
HÅR PÅ KROPPEN: Jag personligen trivs bäst utan kroppsbehåring och känner mig mycket snyggare och fräschare när jag precis rakat mig. På sommaren är jag noggrann med detta och använder till och med raklödder ibland (ojoj). Jag vaxar även bort min mustasch, som med tiden nästan har försvunnit helt. Brukar noppra ögonbrynen 2-3 gånger i veckan om de ska vara snygga. 

HUD: Jag använder en duschhandske (?) och skrubbar hela kroppen med för att få bort död hud (endast då jag har en "spadag"). När jag har duschat smörjer jag alltid in mig med bodylotion och ansiktskräm. 
 
 
Har ni frågor så tveka inte att höra av er!
Kommentarer
David säger:

Grattis på födelsedagen! :)

2015-09-04 | 14:19:16
Bloggadress: http://www.merhaba.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof