Vart är våren? / Where's the spring?

Alltså, vilken dag. Första dagen på jobbet (hemtjänsten) och det gick bra. Ska jobba på tisdag igen 07:10-16:00. Det har varit SVINKALLT idag. Trots att det bara visar -1 på termomentern så blåser det brutala isvindar som gör ont. Trodde att både ansikte och händer skulle falla sönder. Aj.
 
Nu ska jag klaga på vädret. Vart fan är våren? Det är snart april, det är påsk på fredag och vädret beter sig som om det vore januari. Jag blir less. I slutet på mars förra året var det mellan 15-19 grander. Försöker vara positiv och glad men vädret gör det inte direkt lättare. Jävla pissgrå äckelväder.
 
 
/ What a day. First time at work today and it went well. I will work again on tuesday 07:10-16.00. It was soooo cold here today. Even if the termometre only shows -1 there's brootal, icecold winds that hurts. I thought that both my hands and my face would fall apart. Ouch.
 
I will complain about the weather now. Where the fuck is the spring? It's april soon, easter on friday and the weather acts like it's still january. I'm sick of this. In the end of march last year it was 15-19 degrees. I'm really trying to be happy and positive but the weather doesn't make it easier. Fucking grey pislik weather. /
 
Kommentarer
Anonym säger:

Vilken hemtjänst jobbar du på? Vad tjänar man ungefär? :)

Svar: Jag jobbade på Kållereds hemtjänst idag (min första dag). Jag har ingen aning, frågade hon jag var med men hon visste inte..
Emmy Thörnelöf

2013-03-22 | 21:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof