Flygdillemma, hjälp

Har hållt på att leta flyg i flera dagar nu. har suttit o jämfört priser, tider osv. Har hittat tre resor som jag ska välja mellan nu. Och vet inte hur vi ska boka biljetterna än.. Tillsammans eller separat då alltså. Så jag ber dig, snälla läs igenom detta och hjälp en förvirrad själ i nöd!
 
- Alternativ nummer ett
Transfer till Antalya; 2 timmar, 100 kr
Flyg till Göteborg med mellanlandning i Istanbul; 2100 kr, väntetid 2-4 timmar
 
Totala kostnader: 2200 kr
Total resetid: Ungefär 8-10 timmar
 
+
Relativt snabb
Landar på slutdestionationen
-
Dyr
Transfern till Alanya
 
- Alternativ nummer två
Transfer till Gazipasa; 30 minuter, 100 kr
Flyg till Köpenhamn med mellanlandning i Istanbul; 900 kr, väntetid 2 timmar
Tåg från Köpenhamn till Göteborg; 4,5 timmar, 900 kr
 
Totala kostnader: 1900 kr
Total resetid: 10,5 timmar
 
+
Transfern till flygplatsen tar endast 30 minuter
Kort väntetid
-
Måste åka tåg från Köpenhamn vilket tar 4,5 timmar. 
 
- Alternativ nummer tre
Transfer till Antalya; 2 timmar, 100 kr
Flyg till Oslo; 550 kr, 4 timmar
Tåg till Oslo centrum; 20 minuter (vet inte priset)
Buss till Göteborg; 160 kr, 4 timmar, väntetid 8 timmar
ELLER
Flyg till Göteborg; 600 kr, 1 timme, väntetid 6 timmar
 
Totala kostnader: ca 760 kr ELLER ca 1200 kr (beroende på flyg eller buss från Oslo)
Total resetid: ca 18 timmar ELLER 13,5 timmar (beroende på flyg eller buss från Oslo)
 
Billigaste alternativet: Nr 3. Skiljer 700-1100 kr från det näst billigaste alternativet (nr 2). 
Snabbaste alternativet: Nr 1. Skiljer sig 30 min-2,5 timmar från det näst snabbaste alternativet (nr 2).
Bekvämaste alternativet: Nr 1 eller nr 2. Spelar inte jättestor roll på denna punkten.
 
+
Priset! Billigt som fan..
Ingen mellanlandning
-
Måste vänta i Oslo minst 6 timmar innan vi kommer där ifrån, det är dessurom mellan tolv och sex på natten, så ja, hela natten..
 
 
MEN (!!), alla dessa biljetter är enkelbiljetter. Jag ska åka enkel resa och Hasan ska åka tur och retur. Jag tänker inte skicka iväg honom till Oslo eller Köpenhamn själv när han ska till Turkiet igen och vi vill ju såklart åka tillsammans till Sverige. Då finns det två alternativ; Boka en enkelbiljett tillsammans till Sverige och sedan boka en enkelbiljett till Turkiet till honom (1900 kr kostar den). Eller så bokar han tor direkt (2500 kr) och jag bokar min enkelbiljett själv, och självklart försöker vi hamna på samma plan! Det är såklart billigare om han bokar tor men då måste vi flyga till Göteborg och då går min biljett på 2100 kr. 

Har tänkt att ge honom typ 1000 kr i bidrag till biljetten i födelsedagspresent. 
 
Behöver hjälp så SNÄLLA, vad ska vi göra!?
Kommentarer
Elise säger:

Hej! Hatar de där med flygbiljetter, mellanlandningar och priserna. Känns så jobbigt och speciellt nu när din kille ska tillbaka sen och inte du. Men jag skulle nog ta första alternativet. Känns mest bekvämt även fast det var lite dyrt. Hoppas det löser sig :)

Svar: Tack för svar (och medkänsla haha)! Tror det får bli alt nr ett! Det löser sig förhoppningsvis :)
Emmy Thörnelöf

2013-11-24 | 19:08:56
Bloggadress: http://eliselundgren.blogg.se
Frida säger:

Jag skulle valt alternativ ett.
Men alternativ tre låter också ganska bra. Du kanske kan hälsa på Thilda när du är i Oslo om ni både känner för det?

Svar: Tack för svar :) Ja jag har pratat med henne, men blir nog alternativ nr 1 iallafall!
Emmy Thörnelöf

2013-11-24 | 19:20:23
Bloggadress: http://fridaliljeberg.blogg.se
Dagge säger:

Ibland är det bra när pojkvännen inte läser bloggen så kan man skriva om honom och presenter där... (; (han kanske vet om det men skitsamma..)
Jag tycker alt 1! Men du kanske kan mejla till flygbolaget och se om de kan hjälpa dig att fixa så ni hamnar på samma flyg och så? De ska nog kunna hjälpa till!(:

Svar: Han vet det redan hahahha :DAh kanske ska göra det.. Tack för tipset!
Emmy Thörnelöf

2013-11-25 | 15:32:04
sanna säger:

Skulle ta alternativ 1! Har hållt på och pusslat flera gånger men oftast blir det bara några hundralappar billigare i slutändan. T ex väljer du flyg med lång väntan osv så förlorar du dels en massa tid + att iaf jag brukar "råka" göra av med en del pengar på flygplatsen , lite mat, snacks och godis osv går lätt åt några hundralappar där om ni är två. Sen ska väl dessutom din kille flyga till göteborg unna dig det du också! Har tagit flyget antalya-istanbul-köpenhamn- stockholm med många timmars väntan och det är inte värt det för att spara några hundralappar!

Svar: Tack så mycket för svaret! Det blev flyg till gbg den 18 januari! :)
Emmy Thörnelöf

2013-11-29 | 19:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof