Good days

Igår satt jag inte vid datorn alls och idag har jag suttit i en timme hittills. Så himla skönt att vara ute i solen, bada, kolla lite i affärer och se sig omkring. Har hållt mig inne ganska mycket de senaste sex veckorna (förutom när jag var i Balikesir) på grund av hettan. Nu har det blivit mycket skönare temperaturer ute både dagtid och under nätterna. Jag måste till och med ha en tröja om jag ska ut sent på kvällen nu (trots att termometern visar på 25-27 grader).
 
Om två veckor får jag finbesök av mamma, syster, mormor med man, mormors syster med man och syrrans kompis. Ska bli riktigt kul att ha dem här! Så som jag saknar dem! Får se vad vi hittar på. Det är ju inte högsäsong då och temperaturen ligger väl runt 25 grader på dagarna. Någon som har några tips på vad man kan göra i Alanya i början av oktober som turist? Är borgen öppen, är det för kallt för att åka till Dimcayi?
 
Kommentarer
Anonym säger:

Nej borgen är öppen! Min mamma hälsade på mig i Alanya i slutet av oktober och då var vi uppe vid borgen :) Dimcay är nog fortfarande okej men vädret kan ju vara så himla skiftande i oktober! Det ni måste göra är att äta på Mitos i Oba världens godaste mat om du inte redan provat! :)

Svar: Tack för svaret! Hoppas på fint väder medan de är här :) Jag har aldrig ätit där, bara gått förbi. Ska prova det någon dag då, tack för tipset!
Emmy Thörnelöf

2013-09-15 | 15:19:48
Hanna säger:

Hej! Jag undrar om du har instagram och vad du isåfall heter där. Du har en jätte bra och fin blogg verkligen och jag läser den hela tiden! Puss <3

Svar: Hej Hanna! Vad kul att du läser min blogg trots att jag är kass på att uppdatera nu.. Håll ut, jag är snart tillbaka! Jag heter emmythornelof på instagram. Ta hand om dig :)
Emmy Thörnelöf

2013-09-16 | 17:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof