Alanya countdown starts today!

Idag är det 50 dagar kvar tills vi åker ner till Alanya! Sa ju tidigare att jag skulle börja räkna ner när det var 50 dagar kvar, sagt och gjort. Idag börjar nedräkningen!

Nu är det inte långt kvar och eftersom att jag tar studenten den 5:e så har jag mycket att stå i nu innan det. Det är skolarbete, klänningar, skor, balbiljett, studentfest och allt såntdär som jag måste fixa inför och sen ska det ju genomföras. Tiden kommer att gå fort som fan..

Bara för att det är 50 dagar kvar nu tänkte jag gå igenom vad det är som gäller i sommar lite snabbt för er som inte vet och för er som vill läsa igen. Kommer skriva ganska detaljerat så varnar för tråkig läsning om man inte är så insatt.

Till Alanya (flyg och transfer);
Den 12 juni klockan 10:45 lyfter planet från Landvetter med Berlin i sikte. Jag och Cassandra är framme i Berlin en timme senare och sedan ska vi vara på flygplatsen i sju timmar innan nästan plan lyfter 19:30 och tar oss till Antalya. Vi är framme där 23:40 och kommer att ta oss med en liten transferbuss till Alanya, gissar på att vi är framme ca två på natten i Alanya. (Inte bokat transfer än kom jag på, men det kommer vi att göra via 724transfer.com)

Flygbiljetten kostade 1423 kr och transfern kommer att kosta 100 kr/pers. Tar mig alltså till Alanya för lite drygt 1500 kr. Not bad!

Lägenheten;
Lägenheten består av tre sovrum, ett vardagsrum, ett kök och två toaletter. Jag och Cassandra kommer att få varsin dubbelsäng medans de som hyr det tredje rummet kommer att få varsin enkelsäng. Vi bor på första våningen fast ändå en bit upp (det ligger säkert restauranger och affärer längst ner). Lägenheten ligger 1 km från hamnen och 100 m från stranden på en gata som heter Yenilmez Caddesi (Yenilmez Cd.), här är en karta:

Hyran ligger på 4000/mån + el och vatten. Det innebär att hyran per person kommer att vara 1000/mån. Sen tillkommer det en el+vatten-räkning. Vad jag har läst så varierar den såklart mycket från person till person (familj till familj). Det är vanligt att den ligger på 300-700 kr/mån. Får se hur mycket vi kommer att få betala, men vi är ju flera som kommer att dela på den så det blir nog inte speviellt mycket. Vi har den från och med den 11 juni till och med den 2 spetember, dvs 82 dagar (12 veckor).

Bilder på lägenheten kommer upp så fort jag har fått dem av ägaren. Han är i Alanya nu och fixar lite så det ska nog inte dröja alltför lång tid innan jag får dem!

Sällskap (de jag vet kommer att finnas vid min sida haha);
Det är ju jag och Cassandra som kommer att dela lägenhet hela tiden (nästan) och det är vi som kommer att åka ner tillsammans! Så hon kommer att få dras med mig en jävla massa, det ska bli så sjukt kul ♥
Sen ska ju Sandra (som skulle bott med oss) att befinna sig i Alanya hela sommaren också, så  hon får räkna med att jag och Cassie kommer att hänga en hel del med henne också! Muhaha. Här nedan kommer det en bild på Cassie och en bild på Sandra bara för att alla ska se hur snygga de är ;)


Sen får jag besök av Dagge och hennes galna vän Olivia den 19-28 juni. De ska bo i "extrarummet". Det kommer bli skitkul verkligen :D Ser ut som att två vänner till kommer ner runt samma tidpunkt men de ska bo på hotell, hoppas de pallrar sig ner!

Under augusti månad kommer Magnus och Celina att bo i "extrarummet". Har inte snackat med dem jättemycket men de verkar väldigt trevliga båda två så det blir säkerligen awesome det med :)

Jag antar att det var typ allt. Är det något ni undrar över är det bara att maila eller slänga iväg en kommentar!



50




Kommentarer
Dagge säger:

Vart har du hört de ifrån? Att han kommer till Sverige menar jag..

Aaah juste! Måste också boka transfer! Vet du om, eftersom jag och ovve kommer mitt i natten, den billigaste bussen som går enligt tider, går den ofta? Eller har du någon koll?(:

2012-04-22 | 20:24:57
Bloggadress: http://www.http://mysweetestthings.blogg.se
Marian säger:

Vart hittade du den lägenheten? Allt jag själv hittar är jätte mycket dyrare under mycket sämre förhållanden.

Svar: Hittade den på blocken men "kände" ägaren sedan innan :) Letat på de turkiska sidorna?
Emmy Thörnelöf

2013-04-08 | 11:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof