Updates angående Alanya!

Saker och ting har ändrats en del från ruta ett och kommer säkert ändras lite till under den period som är kvar innan vi åker. Först och främst så har jag och Cassandra betalat handpenningen till han som vi hyr lägenheten av, vi delade på det såklart så nu är jag 2000 kr fattigare och en lägenhet rikare. Känns grymt! Och ja, som ni märkte sa jag "jag och Cassandra". Vår kära kompanjon Sandra ska bo med sin kärlek istället! Men vi kommer att träffas hela tiden i och med att vi jobbar tillsammans vilket känns bra. Så är det med det alltså.

Jag och Cassandra är alltså "bosses" över lägenheten. Under hela juli månad kommer vi att dela den med två killar, Hasse och Simon. Under hela augusti finns det alltså ett ledigt rum med två enkelsängar ledigt. Vill du och en kompis hyra det eller vet någon som vill så maila mig ([email protected]) eller Cassandra ([email protected]) för mer info :)

Turkiets lagar angående turistvisum osv har ändrats också.. Nu får man ju bara stanna i 90 dagar av en period på 180 dagar. Har skrivit det i bloggen förut. I och med detta så blir ju kostnaderna bra mycket mindre vilket betyder att jag kan götta mig mer när jag är i Alanya! Har gjort en ny budget som nu är för 3 månader istället för 4. Den är ungefärlig.

* Inkomster innan jag åker:
Studiebidrag; 4000 kr
Gåvor; 2000 kr
Övrigt; Har sparat ca 20 000 kr som jag har nu.

Summa; 28 000 kr

* Utgifter innan jag åker:
Vaccin (Hepatit A+B); ca 1400 kr
Handpenning; 2000 kr

Summa; 3400 kr

* Utgifter i Alanya:

Hyra; 2500 kr
El + vatten; Absolut max 1000 kr
Mat; ca 6000 kr
Flygbiljett dit; ca 1500 kr
Transfer; ca 200 kr
Nöjen; ca 5000 kr
Slutstädning; ?
Övrigt; 1500 kr

Summa; 18 500 kr
Kommentarer
Frida säger:

Hasse och Simon? Hur gamla är de? (Tänkte på att den ena heter Hasse. Kanske inte så vanligt namn på en ung kille)

2012-01-31 | 21:37:46
Bloggadress: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof