Jordbävning

Det är ju ganska vanligt med små jordbävningar kring Medelhavet och jag har varit med om ett antal (ca 3-4 st) under min tid i Alanya. Men ikväll var den inte nådig!

Den förra mätte 5.0 och var en bit ut i havet och ganska djupt ner, men kändes ordentligt ändå. Den som skedde nyss mätte 6.0 och var väldigt nära Alanya, och inte så djupt ner. Vad jag har hört så miste elva personer livet.. Den varade inte bara i några få sekunder denna gången heller utan i kanske femton sekunder. Är glad att vi klarade oss oskadda och att vårt hus är starkt. Vi satte oss under köksbordet, livrädda haha. De säger även på TV att nästa skalv kommer vara ännu starkare och jag hoppas verkligen att jag är i Sverige då. Usch. 

Stark 6,0–6,9 Kan vara förödande i befolkade områden med upp till ungefär 1,6 mils utsträckning.
 
Alanya ligger precis bredvid mitten av cirkeln.
 
Kommentarer
Anonym säger:

Nej va har folk dött!? Vad jag har hört har ingen skadats elr liknande:o

Svar: Enligt alla tidningar osv så har ingen kommit till skada så det är nog det som stämmer då :) Vi får hoppas på det!
Emmy Thörnelöf

2013-12-28 | 20:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof