Årsresume 2012

År 2012 har varit ett otroligt händelserikt och lärorikt år. Kanske det första året där jag känt att jag mognat riktigt ordentligt. Jag har även förvånats av mig själv en del. Trots att det varit jobbiga saker som hänt så är nog detta ett av mina bästa år hittills!
 
Januari, februari, mars, april, maj
Dessa fem månader såg ungefär likadana ut. plugg, skola, plugg, studentplanerande osv. Hängde en del med mina gamla klass som jag saknar nu..
 
Juni
Denna månaden in my heart alltså. Här hände det grejer förstår ni! Den femte juni tog jag studenten, behöver jag ens säga mer? Underbar dag, hade kul med klassen från kl fem på morgonen till kl 5 på morgonen därpå, friheten vällde som en våg över mig och världen var min!
Den 12 juni mötte jag upp Cassandra (min roomie) på Göteborgs central och vår resa mot Alanya började. Under juni månad träffade jag personer som jag aldrig kommer att glömma (ni vet vilka ni är). Jag hoppas att vi kommer att ses snart igen och få skratta tillsammans. Kort sagt, i juni hände det saker som förändrade mitt liv stort och på ett eller annat sätt enbart till det positiva.
 
Juli, augusti
Två helt underbara månader i Alanya med underbara människor. Omringad av sol, värme, nära och kära, god mat och Medelhavet 24/7, vad mer kan man begära?
 
September
Oj. Detta var en otroligt jobbig månad.. Var tvungen att lämna det jag vill ha omkring mig. Det jobbigaste var att lämna Hasan såklart. Fy fan. Jag var jättesjuk i ca två veckor när jag kom hem också och nä usch, september sög. Dock var det underbart att få träffa min familj igen.
 
Oktober, november, december
Jag har sökt jobb, umgåtts med mina vänner och familj, sökt mer jobb och sist men inte minst spenderat sex veckor i Sundsvall hos Matilda som är en av de jag träffade i Alanya. Jag behövde faktiskt komma bort igen, tro det eller ej.
 
Det var en väldigt kortfattade version av mitt år. Känner på mig att 2013 kommer att bli ett sjukt bra år. Känns bra att få en liten nystart!
 
Nyårslöften
- Försöka att göra det som gör mig lycklig utan att grubbla så mycket över rätt och fel
- Planera lite inför framtiden, studier framförallt
 
Bjuder på en liten bild från den 28 december :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof