Min vikt?

Hahah. Innan Turkiet (i juni) vägde jag 59kg. När jag kom hem nu i januari vägde jag 65kg. Jag har alltså gått upp sex kilo. Ok fine, det gör väl inget. Jag tänkte att eftersom att jag kommer att äta mycket bättre och röra mig mer än vad jag gjorde i Turkiet så borde jag gå ner i vikt igen. Men icke. Vägde mig nu efter ca 1,5 månad i Sverige och så står det 65,8kg? Vad är det för fel tro? Mina baggyjeans sitter ju tight nu och vissa jeans kan jag inte ens ha längre.. Buhuu.
 
Någon som har någon teori?
Kommentarer
Anonym säger:

Fast du är ju fortfarande smal och fin, så tänk inte så mycket på siffrorna :)

2014-02-26 | 15:35:42
Friida säger:

Om du tränat, så kan det vara att du byggt up större muskler och de väger mer än fett.

2014-02-26 | 16:20:18
Frida säger:

Gravid for sure (;

Försök att inte tänka så mycket på det. Om det inte är superviktigt för dig (:

Svar: Hahah, hoppas inte!
Jag bryr mig väl inte jättemycket om siffrorna.. Men jag vill ju kunna ha mina gamla kläder :P
Emmy Thörnelöf

2014-02-26 | 18:43:22
sanna säger:

Även om du ätit mer tidigare än vad du gör nu så kanske du fortfarande äter så många kalorier som du "ska" äta per dag. Du har alltså antagligen legat på ett överskott och nu ligger du normalt. Ska du gå ner dina kg så måste du ligga på ett underskott annars kommer du bara behålla vikten och inte gå ner :) Sen om du pendlar typ 1 kg kan ju vara från dag till dag typ vätska och så. Men som någon annan skrev, kolla inte för mycket på siffrorna :)

Svar: Du har nog rätt! Det låter logiskt. Jag har börjat träna ordentligt nu och märker redan lite skillnad så fram till sommaren ska jag nog få på mig mina älsklingsjeans ;) Tack för att du bryr dig :)
Emmy Thörnelöf

2014-03-05 | 17:26:59
Anonym säger:

Om du ligger på ett underskott är det större chans att du går upp i vikt eftersom kroppen går in i svältläge. Ät ditt BMR och träna. Och fokusera inte så mycket på vågen utan om du ska försöka hålla koll, gör det med måttband instället.

2014-03-12 | 15:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof