Avläsning av ett medium

Jag har blivit avläst av ett medium under träning. Personen har aldrig träffat mig eller pratat med mig, visste bara att jag hette Emmy och fick se en bild på mig. 
 
Jag har gjort en utvärdering på detta och den feta texten är det denna personen har sagt och den andra texten är min "kommentar" på detta. Intressant tycker jag.
 

Jag "ser" (känner in) ett djup inom dig. Mycket nyfikenhet, mycket värme och tillit. Har nära till sina känslor. Med nära menar jag i kontakt med. Jag upplever ett sken runt dig som är konstnärligt inriktat, väldigt kreativ. Nära till skratt och även om dagen inte är den ljusaste finns hoppet där och vägleder. Jag ser en person som lyssnar mycket till sin magkänsla.

Envis men vis.

Detta var ju klockrent. Jag är väldigt positiv och glad generellt sett. Jag är även lite konstnärlig av mig, jag tecknar och pysslar hemma med gamla kläder som jag syr om och klipper i. Har även gått fotografisk bild A, B och C. Jag är väldigt nyfiken av mig, väldigt omtänksam och jag är en djup person. Och min magkänsla/intution är det som lett mig genom alla val jag gjort. Envis är jag också.

Just nu känns det som om du bor i lägenhet, men någonting säger mig att det inte är riktigt vad du helst vill göra. Du känns som en naturmänniska och skulle jag våga uttrycka ett natur element för dig skulle jag säga jord. Min motivering till det är att det känns som att du är en person som står på fast mark och tar in alla intryck från runtomkring. Det är som en stabil plats i allt kaos. Även jorden kan spricka, men det krävs en del för att det skall hända.

 

Jag bor mestadels i lägenhet. Mina föräldrar är skilda och en av dem bor i lägenhet och en i ett hus. Jag tycker inte om att bo i lägenhet, men älskar att bo i hus. Jag älskar naturen och har nära till den. Att du får fram elementet jord är inte så konstigt då jag är jungfru, tecknets element är just jord. Jag känner mig stabil som person. Är väldigt lugn och säker i mig själv, och det tar lång tid och krävs mycket innan jag tappar mitt humör och förlorar kontrollen på den punkten.

Jag skulle vilja säga att du tycker om skogspromenader och ett drömställe kan vara ett hus/villa i lite mer landsbygd, nära skog, men också nära skolor, jobb m.m. Lite avsides, men inte allt för avsides. Vänner och familj får gärna finnas i närheten. Det säger jag inte som någonting negativt utan allt är i en positiv bemärkelse.

Det känns för mig som att det är någonting inom dig som du vill ha svar på. Varför blev det såhär eller vad skall jag göra, någonting åt det hållet. Jag har haft lite svårt men den här biten.

Jag får upp en bild av en röd Volvo.. Kanske en Opel... Jag är verkligen inte bra på bilar.

 

Jag är ute i naturen nästan varje dag och promenerar. Och du har helt rätt i att mitt drömställe är en villa som ligger nära naturen, helst lite utanför en storstad, så att jag har nära till allt. 

Jag har två frågor som jag har haft länge nu som jag vill ha svar på. Dock tycker jag att det nu börjar klarna upp och jag känner mig mer säker på dessa frågor nu, båda handlar om framtiden. 

Jag kan tyvärr inte minnas att jag har nått att göra med en röd bil. Dock har min pappa nyss köpt en volvo. Min pojkvän vill ha en röd bil och tyckte att vi skulle lacka om volvon till rött, kanske var detta du kände av? haha

Jag skulle vilja säga att du studerar för det är den känslan jag får. Mycket att läsa och mycket att göra, men å andra sidan får jag också vibbar av ekonomi och design, kan vara så att du jobbar inom dessa områden eller studerar dem.

Självförtroende har du mycket av, även om du tvivlar på det ibland.

Det känns som att du uppfattar mer runtomkring dig än vad de flesta i din omgivning gör. Saker som händer, hur saker är placerade, det känns som att det är svårt att dölja någonting för dig.

 

Jag studerar inte för tillfället. Men har sökt två utbildningar till hösten. Jag jobbar inte med ekonomi eller design. Däremot är både ekonomi och design stora delar av mitt liv just nu.

Självförtroendet finns där, men tvivlar gör jag ofta. Borde börja lita mer på mig själv kanske?
Jag ser oftast detaljer och småsaker som de flesta inte lägger märke till, så det har du helt rätt i. Att dölja något för mig är svårt ;)

 

Lyssnare..

Jag avslutar med ordet katt. 
Vet inte vad det skall betyda, men det är där jag väljer att avsluta.

Jag vet inte hur mycket det här säger eller inte säger, det finns många vägar att utforska och många dörrar öppna för dig. 

 

Jag är en god lyssnare. Jag är en kattmänniska, kanske var därför katt kom upp?

Kommentarer
Friida säger:

Kan du inte visa upp lite av dina kreativaprojekt som du har för dig (utöver fotografier)? :)

Svar: Hej Friida! det finns en hemsida som heter ifokus.se där det finns trådar o allt du kan tänka dig om just det ämnet du har valt. Denna grejen gjorde jag på overnaturligt.ifokus.se.

Och jag kan lägga upp de kläderna som jag fixar till men har tyvärr inga förebilder :(
Emmy Thörnelöf

2014-03-27 | 14:48:55
Friida säger:

Det gör inget, vore bara kul att se! Jag älskar pyssel och knåp!

Svar: Då ska jag försöka lägga upp lite av det jag gjort snart! :)
Emmy Thörnelöf

2014-03-28 | 10:38:27
Annie Lindell säger:

Detta låter väldigt spännande, skulle också vilja prova :)

Svar: Du kan ju alltid gå in på overnaturligt.ifokus.se och leta upp "avläsnings"tråden :)
Emmy Thörnelöf

2014-03-28 | 14:14:58
Bloggadress: http://anniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof