Vuxenpoäng

Jag har nu körkort! Jag skrev teoriprovet och gjorde uppkörningen den 6 maj, alltså för tre dagar sedan, och klarade det på första försöket! 62/65 på teorin fick jag till och med, inte illa va? 
 
Har bara kört pappas automatväxlade bil sen jag körde upp dock.. Inte så bra kanske. Jag visste redan innan att jag skulle bli totalt förälskad i automat. Mitt körkort kommer väl på måndag eller tisdag skulle jag tippa på, spännande. 
 
Har även jobbat min första vecka på förskolan. Jag städar alltså två kvällar i veckan, inget mer. Är i STORT behov av pengar och söker fortfarande jobb. Det går inte så bra. Verkar inte ens som att jag kan få jobb på Coop forum (har lämnat in mitt CV där tre gånger när de har sökt folk)..
Kommentarer
Frida säger:

Jag fick 61 på provet. So close!
Du borde köra lite manuellt så du inte glömmer. Till slut blir ju manuellt som "automatiskt" när man vänjer sig.
Hoppas att du kommer in på nån utbildning sen! Så kan du få csn

2014-05-10 | 23:41:19
Frida säger:

Kan man beställa lite saker från Turkiet nästa gång du ska dit? Har två "byxor" därifrån och ett par är sönder. Vill ha fler!

Svar: Ja visst det kan du :) Men åker nog inte dit förrän augusti typ.
Emmy Thörnelöf

2014-05-11 | 14:18:26
Mathilda säger:

Min kompis Emma anställer folk på ett företag, då går du runt på stan och intervjuar folk och gör undersökningar! Lite halvkul knake, men pengar är pengar iaf! :D är du intresserad?

Svar: Hahah ja, jag är intresserad. Men vad är det för företag? Och vad ställer man för frågor? Tack för att du tänkte på mig Thilda :D
Emmy Thörnelöf

2014-05-12 | 13:32:46
Bloggadress: http://thildazimmergren.blogg.se/
MariaS säger:

Inom vården finns det alltid jobb! Inte så glamoröst kanske, men helt ok! På sommaren är det skönt då man får vara ute mycket. (inom hemtjänsten i alla fall) och man känner att man gör något meningsfullt! Kränga hamburgare till massa feta människor ;-) (skämt, men du kanske fattar vad jag menar) är ju inte så meningsfullt även fast det också är ok och jag har även gjort det i några år.

Svar: Tack för kommentaren! Har provat på båda och tyvärr klarar jag inte av det :/ Kanske om man får en bra runda på hemtjänsten, då är det roligt. Men man ska ju klara av jobbiga situationer också.
Emmy Thörnelöf

2014-05-14 | 13:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Välkommen till min blogg! Mitt namn är Emmy och jag kommer från Lindome som ligger två mil söder om Göteborg. Skriver mycket om Turkiet, min vardag, tankar och upplevelser. Träffade min kärlek i Turkiet sommaren 2012 och har sedan dess spenderat ett år i turistorten Alanya. Flyttade tillbaka till Sverige i början på 2014. Vill ni komma i kontakt med mig så kommentera här på bloggen eller skicka ett mail!

Mail: [email protected]
Instagram: emmythornelof